lördag 7 mars 2015

Mera Kickbike

Idag när jag skulle ut och gå med Misha så tog vi med vår nya Kickbike. Det var ett bra sätt för Misha att vänja sig vid sparkcykeln. Han fick springa bredvid istället för att dra och tyckte att det var kul när matte hade lite mera fart.

Här kommer Misha och jag

Det är lite träning att komma på hur man bäst och snabbast byter fot så man sparkar jämt med båda benen. Och vill man kan man ju alltid träna lite balansträning också!



Vi passade även på att testa vår Kickbike på många olika underlag förutom vanliga vägar. Den funkade riktigt bra både på fältet, i skogen och leriga skogsvägen. 





Ok, över stenmuren och när det blev för lerigt så kändes det säkrast att dra cykeln. Någon frågade mig varför det inte går lika bra med en vanlig cykel. Visst är det jättemysigt att cykla också men i terrängen känns Kickbike säkrare. I alla fall denna som är riktigt stadig, med breda räfflade däck och gediget byggd. Den vi använt idag är Kickbike Cross Max 20V . Jämfört med en vanlig cykel så är det närmare marken och det går snabbt att hoppa av eller kontrollera cykeln. Ska hundarna sen dra då vet jag inte om jag hade velat sitta på en vanlig cykel, inte ute i skogen i alla fall. 


Än så länge är vi bara Kickbike amatörer, så ni som hållit på länge får gärna dela mer er av era erfarenheter och tips.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det låter riktigt kul med en kickbike, kanske något att investera i. Vill gärna cykla med hundarna men som du säger så är en vanlig cykel lite vingligare och krångligare.

Sara sa...

Ååå så roligt det ser ut =)